Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to często wymagający proces. Po przejściu skomplikowanego okresu rejestracji wchodzi się na rynek, gdzie najważniejsi są klienci. Przyjmując kolejne strategie marketingowe i decydując się na innowacyjne techniki pozyskiwania nabywców często zapominamy jednak, że to co najprostsze okazuje się najczęściej najlepsze. Mowa o budowaniu i utrzymywaniu stałych relacji z klientem, który będzie lojalny wobec firmy i w przeciągu lat współpracy przyniesie organizacji wymierne korzyści. W jaki sposób zbudować relację z nabywcą?

Nie tylko atrakcyjne ceny

Wielu przedsiębiorców uważa, że tym, co szczególnie przyciąga nabywców do ich firm jest niska cena. Tymczasem niekiedy może się ona kojarzyć z niską jakością. Wiele organizacji decyduje się na budowanie długotrwałych relacji z klientem poprzez regularne spotkania biznesowe, czy specjalne obniżki cen dedykowane stałym klientom. Chcąc pokazać swoje zainteresowanie nabywcą firmy przygotowują specjalne długopisy reklamowe, czy inne gadżety, które mają stanowić wyposażenie kontrahenta i regularnie przypominać mu o danej organizacji. Długopisy firmowe, jako niewielki element są do tego idealne.

Wyjątkowe wydarzenia

Te firmy, które dysponują dużym budżetem i od początku chcą sprawiać wrażenie liczącego się w grze gracza decydują się na organizację specjalnych przyjęć dla najważniejszych klientów. Wydarzenia te mają najczęściej charakter oficjalnych bali, a więc obok zaproszonych kontrahentów obecne są na nich muzyka i dobre jedzenie. W ten sposób przedsiębiorstwo pokazuje, jak ceni sobie każdego klienta, a ponadto jest to ważny sygnał dla otoczenia konkurencyjnego.