W dobie dużej konkurencji o klienta bardzo ciężko jest znaleźć taką formę promocji, która nie została dotychczas wykorzystana. Jest to bowiem istotne, ponieważ tradycyjne ulotki i plakaty nie interesują potencjalnych nabywców w tym samym stopniu, co dotychczas. Trudne zadanie do wykonania mają także organizatorzy wydarzeń, którzy wybraną formą reklamy mają zachęcić potencjalnych uczestników do skorzystania z organizowanego przez nich eventu. W jaki sposób przygotować strategię marketingową, by okazała się ona skuteczna?

Postaw na social media

Obecnie największa grupa potencjalnych odbiorców znajduje się w Internecie. Wiedzą o tym specjaliści od spraw promocji, dlatego chcąc stworzyć marketing wydarzenia celują w świat mediów społecznościowych. Na popularnych serwisach tworzone są specjalne profile, które zrzeszać mają fanów organizowanego eventu. Specjaliści od social mediów mają za zadanie nie tylko przekazywać informację o wydarzeniu, lecz także dostosowywać swoje działania do specyfikacji poszczególnych portali. Przykładowo na stronach, takich jak Facebook, czy Instagram bardzo popularne jest organizowanie konkursów i rozdań darmowych wejściówek. Budzi to zainteresowanie i zwiększa grupę potencjalnych uczestników.

Atrakcyjne gadżety to podstawa

Wyjątkową formą promocji wydarzenia jest wręczanie potencjalnym uczestnikom gadżetów, które nawiązują do danego eventu. Smycze reklamowe, koszulki, kubki, czy długopisy- wybór jest dowolny i zależy w dużej mierze od budżetu organizatora. Tradycyjne długopisy kupowane hurtowo to wydatek rzędu kilkudziesięciu groszy za sztukę. W zamian za to otrzymać można ciekawy gadżet z nadrukowanym logo lub nazwą danego eventu.