Jako konsumenci kierujemy się zwykle podstawowymi instynktami. Nie jest wszakże tajemnicą, że podstawowe chwyty marketingowe działają bardzo dobrze. Coś, co ładnie wygląda, a w dodatku jeszcze otrzymamy to gratis, skutecznie rodzi w naszej głowie pozytywne skojarzenia z marką, którą dany gadżet reprezentuje.

Rodzaje gadżetów

Podstawowym, bardzo praktycznym i jednocześnie ponadczasowym gadżetem reklamowym jest długopis. Kto z nas nie otrzymał kiedykolwiek długopisu jako gratis? Chyba każdy zna takie sytuacje. Logo, adres strony internetowej i kilka podstawowych informacji to wszystko, co można zamieścić na długopisie, jednak jego znaczenie jest ogromne. Codzienne korzystanie chociażby przy robieniu listy zakupów skutecznie utrwala w świadomości fakt istnienia firmy i jej ofertę. Bardziej wymagający marketingowcy korzystają również z takich gadżetów jak chociażby pendrive lub sprzęt komputerowy. Cena wyprodukowania jest większa, ale i czas użytkowania sięga zwykle kilku lat. Generalnie ogranicza nas tylko wyobraźnia.

Technika umieszczania logo

Technik umieszczania logo i napisów na gadżetach jest kilka. Podstawowa to naturalnie nadruk. Ma to zastosowanie na wielu powierzchniach. W przypadku metalowej obudowy większą trwałość zapewni jednak grawer. Drewniane przedmioty dodatkowo można ozdobić poprzez wypalanie. To kolejna metoda nanoszenia oczekiwanych informacji. Każda z nich różni się ceną, jakością wykonania i przede wszystkim trwałością. Różnorodność pozwala zawsze znaleźć coś dopasowanego do oczekiwań i budżetu.